Pazartesi, Şubat 25, 2008

Yaşlı Bir Palyaço Aranıyor-Ekim 2008


Yaşlı Bir Palyaço Aranıyor
Matei Visniec

Oyun - Tek Perde

YAKIN ZAMANDA GÖSTERİM BULUNMAMAKTA


Oyun Hakkında
Bir iş ilanı için gelen üç palyaçonun penceresiz ve boş bir odada işvereni beklerken sürdürdükleri varoluş mücadelelerini ve bu mücadeleler sırasında geçmişe ait anılarını belli belirsiz hatırlamaları üzerine kurulu olan oyun 1987 yılında Matei Visniec tarafından yazılmış ve Türkçe ye 1990 yılında çevrilmiştir.

Beckett'in absürd tiyatrosunun yaratıcı oyunu olan "Godot'yu Beklerken"den etkilendiği açıkça görülen oyunda palyaçolar zamanlarının çoğunu birbirleri ile uğraşarak ve aşağılayarak geçirmektedir. Fakat Becket' ten farklı olarak Visniec, karakterlerinin "modası geçmişliği" yüzünden hem "profesyonellik" hem de varoluşçuluk alanlarında darbe yemesini açıkça tercih etmiştir.

"Bu eseri kendim için de yazdım. Çünkü karakter gülen, sızlanan, hem ağlayıp hem gülen bir palyaçodur, aynı zamanda kralın bir soytarısıdır ve taklitleriyle doğruları söyleyen acımasız bir aynadır. Her zaman ilgimi çekmiş olan hayatımın bu acımasız yanı, bize zaman zaman aptal, çekilmez gösteriler ve görkemli sosyal komediler yaptırır, bizi, kendini küçük düşürmek ve öldürmek için oyun makineleri üreten palyaçolara çevirir." (Matei Visniec)


KADRO
Ulaş Adıyan
Selçuk Mert
Ozan Erbak
Nagihan Gürkan
Burcu Büyükakkaş
Onurberk Arslanoğlu


12 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba timis, geçen sene kel şarkıcı oyununuzu izlemiştim. Oyun çok güzeldi ama oyun boyunca kel şarkıcı acaba kim diye merakla gözlerim kel birini aradı. Bir ara acaba oyunda bay smith'i oynayan arkadaş mı diye düşündüm. Bu yüzden oyunu anlamadım galiba. Umarım bu sene de oyunda gerçekten palyaço görürüz yoksa bu da mı bir imgelem?

Adsız dedi ki...

timis,timis,timis...ya bu timis ismi nerden geliyor.bir de tersten okuyunca simit oluyor.bu ne alaka.geçen seneki oyunlarda bir "simit dramaturjisi" sezinledim(kel şarkıcıdaki "bay ve bayan simit",üç kuruşluk operadaki "önce ekmek gelir ardından ahlak")acaba doğru mu düşünüyorum?neyse bu seneki oyunda da bakalım böyle bir dramaturji olacak mı?hadi bakalım görecez...kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

merhaba,ilk kez bugün maslaktaki oyununuzu izledim,kısa bir oyundu ama gerçekten çok sevdim...oyuncuların performansı da muhteşemdi...diğer oyunlarınızı da takip etmeye çalışacağım bundan sonra...başarılar:)

Adsız dedi ki...

Merhaba Yaşlı bir palyaço aranıyor oyununuzu izledim ve çok beğendim.İTU de sizin gibi güzel işler yapan insanları görmek çok sevindirici.Yalnıca benim izlediğim oyunda seyirci oyunun bittiğini pek anlayamadı alkış da biraz kısa oldu ondan dolayı fakat seyirci oyunu çok beğenmişti.Bundan dolayı kendinizi alkışlatmak konusunda biraz daha alçakgönüllü olmanızı tavsiye ediyorum, yeni oyunlarınızı heyecanla bekliyorum !

Adsız dedi ki...

merhaba oyununuzu çok beğendim ve babile gitmek için de ta bu günlerden kendime sessiz bir söz verdim. nasıl kendine sessiz bir söz verdin hele otur bi anlat beğenirsek biz de verelim derseniz cevap veremem ama olsun beni anlayışla karşılayacağınızdan eminim bide kafama şey takıldı timis in harflerini istediğimiz düzenlediğimizde ve bir de 'k' harfini joker olarak kullandığımızda mistik olabiliyo(bir kelime bir işlem) bu kelimenin oyununuzdaki dramarturjisi nedir? eğer siz cevap veremiyosunuz 2.yorumu yazan yaratıcı arkadaşımızın bunun üstünde biraz kafa yormasını istiyorum

Adsız dedi ki...

barış daha iiydi, keşke babil bu kadar geyik olmasaydı:( espriye boğmuşsunuz guzelim oyunu...

Adsız dedi ki...

merhaba, bu aksam izledim yaslı bir palyaço aranıyor'unuzu. gelenler arasından oyunu daha onceden sizden izlemiş olduğu belli,sahneye cıkan elemanla otomatik gülen böylece de insanları gülmeye kataliz eden tipler olmasaydı pek de gülemezdim sanırım.-sağolsunlar- o 'anlamadın mı' mevzuları güzeldi de sanki metinden dolayı zaten gülünecek şeylerdi de güldürdü beni gibime geldi.geçen sene kel şarkıcı ne güzeldi ah ah diye çekileyim en iyisi ben...

Adsız dedi ki...

ben capada oyununuzu izledim. bazı yorumlara bir anlam veremedim. bence oyun cok guzeldi,hele gidisati ve yukselisi...hatta izledigim en iyi timis oyunuydu bile diyebilirim..sadece sonu biraz aklimi kurcaladi..ama son yıllarda izledigim en temiz ve performanslı oyundu..bi de sonradan giren arkadasın girisinde ben de guldum, cunku cok komik..:)
devamini bekliyorum...

Adsız dedi ki...

yahu adamlar koskocaman yazmıslar Tİyatro Miyatro İStanbul die ne simiti. acaba bunlar oyuncular tarafından yazılmıs fake yorumlar mı demeden edemiyor insan.

mükemmelsiniz oyunlarınız devamını bekliyoruz. daha Farklı tiyatro türleriyle ozellikle..

imacaricks dedi ki...

merhaba ben bütün oyunlarını takip etmeye çalışan biriyim.İnsan nedense bir başlangıcın çıtasını yükselterek ve farklılaştırarak devam etmesini öngörüyor.Absürd bir oyun olan kel şarkıcı sanırım farklı anlamında tek timis oyunuydu.Oyunculuklar başarılı sahnede ki uyumunuz hemen farkediliyor.Sanıyorum ki yaşamlarınız dada bu uyum ve birlikte hareketinizin bir yansıması diye düşünebilir miyim?
en son oynadığınız oyun olan "yaşlı bir palyaço aranıyor" adlı oyunu izledim ve çok beğendim.Özellikle kadın oyuncu muhteşemdi.Genel olarak oyunun bütününü eleştirmek zor.en azından tiyatroyu seven fakat sadece izleyen bir seyirci olarak.Timis den daha çok şey bekleyen bir izleyiciniz olarak bir istediğim olabilir.Oyunlarınıza yansıttığınız düşüncelerinizi ve performanslarınızı sokakların özgür ruhuyla buluşturmanız.
sevgiyle...

Adsız dedi ki...

hayat felsefenizle, başarılı ve temiz oyunlarınızla ve bir de yaratıcılığınızla seyircilere vermek istediğinizi en güzel şekilde veriyorsunuz. Hiç sıkılmadan, üşünmeden ve keşke bitmeselerle yerimizde çakılı kalıyoruz. Çok paralar veripte gittiğimiz ya da basından sürekli duyduğumuz ama nedense seyirciye tiyatroyu nefret ettiren gruplar, kurumlar, oyunların aksine siz tam tiyatroyu sevdirmek için yaratılmış bir grupsunuz. yani amatör grup olmanıza rağmen, ve maddi imkanlarınızın az olmasına rağmen bu kadar başarılı tiyatro sanatçıları olmanızı içten takdir ediyorum. ve sizleri ayakta alkışlıyorum..

Adsız dedi ki...

Selam Timis,
Ben oyunlarınızı severek izleyen, ilgiyle takip eden bir seyirci olarak bu oyunda da gerçekten çok iyi bir iş çıkardığınızı düşünüyorum. Sözü fazla uzatmaya gerek yok:

Tiyotro konusunda top artık TİMİS'te

H.K.